Lleida

Els Pobles de la Terreta

Un escampall de llogarets en mig d’una vall encisadora

La Terreta és una vall isolada esquitxada per un mà de pobles per on encara sobrevolen els rapinyaires com el voltor, on hi té el seu hàbitat gràcies a les parets de la Serra de Sant Gervàs. Recórrer aquests camins ancestrals a peu és tornar al passat i valorar l’esforç de la vida en un món rural apartat de la mà de Déu

Dades de la ruta

Com arribar-hi: A la Torre de Tamúrcia s’hi arriba des de la N-240. A Areny, passat el Pont de Montanyana, cal agafar una pista asfaltada.
Dificultat: Mitjana
Durada de la sortida: 4-5 hores
Distància total: 14,48 km
Ascens acumulat: 511 m
Tipus de ruta: Circular
Tipus de camí: Corriol, pistes i asfalt
Observacions: Tot i que fer la ruta sencera és massa per fer-la amb nens, recórrer una part i visitar el Casal dels Voltors, pot ser una bona escapada amb els més petits.
Ruta en wikiloc:
Les rutes d’Editorial Piolet, gràcies al nostre compte org,  són navegables sense necessitat d’adquirir wikiloc premium.

Itinerari

Sortim de la Torre de Tamúrcia, on hi ha el Casal dels Voltors. Busquem les marques de GR3 i caminem per la pista asfaltada en direcció N. Al poc trobem a la dreta el Camí de Torogó. L’agafem. Anem fent revolts per una zona panoràmica. Passarem per una Aguaita de Voltors abans d’arribar al poblet, on seguirem per un camí per damunt dels barrancs de Torogó i el de Caella, on ja un sender ens du a Espluga de Serra. Hem de pujar a la pista i girar a la dreta.

Passarem vora la Font dels Capellans. Sota el bosc, triscarem fent revolts fins a l’entrada de Castellet. Seguirem una mica més i ens situarem en el Pilaret de Sant Isidre. Llavors hem de deixar la pista i agafar un senderó que neix a la dreta

Aquest sender ens durà a Castellet. Deixarem aquest poblet i continuarem per un sender bonic que mena a Aulàs, una altre població de reduïdes dimensions. Allà trobarem les marques de GR3. Llavors cal continuar cap al N, en direcció la Torre de Tamúrcia. Farem via per un sender que més endavant travessa a gual el barranc de Torogó.

Us deixem l’enllaç al Centre d’informació del Casal dels Voltors. Allà podreu conèixer tot sobre el món dels voltors, ja que és un centre d’observació i estudi dels rapinyaires nidificants.

Voleu conèixer aquesta zona? Doncs no us perdeu el nou mapa que acabem de publicar!! Com sempre el trobareu a la nostra botiga, en paper i formats digitals.

Juan Carlos Borrego Perez

Ha publicat un grapat de guies excursionistes, com ara L'Ordal i la Depressió Penedesenca (Piolet, 2005), Espais de la Batalla de l'Ebre (Piolet, 2020 2a Ed.), Les Romeries de la Terra Alta (Piolet, 2015), Personatges Llegendaris de les Terres de l'Ebre (Piolet, 2018), A peu pels Castells del Penedès (Cossetània Edicions, 2010), Sierra Nevada (Alpina, 2010) i Moncayo (Alpina, 2011), entre d'altres. També ha publicat llibres de cuina i llegendes, i un trio de novel·les, Cafè amb Sal (Pagès Editors, 2009, Premi Ciutat de Mollerussa), Brut Nature (Piolet, 2013) i El Sostre d'Ombra, (Pagès Editors, 2015)