En aquesta primera entrada del nostre blog, volem mostrar-vos una zona a la qual tenim especial afecció: El Montsec de l’Estall.
La Serra del Montsec és una serralada de més de 40 km de longitud, situada a les comunitats de Catalunya i Aragó i dividida en tres zones: el Montsec d’Ares, el Montsec de Rúbies i el Montsec de l’Estall, l’únic situat a la part aragonesa. La porta d’entrada la trobem al poble de Viacamp, al costat de la N-230.
Territori poc conegut fins fa uns anys, excepte pels vilatans i els buscadors de bolets, actualment rep la gens menyspreable suma d’uns 200.000 visitants l’any, des de la construcció de les anomenades passarel·les de Montfalcó.

Més endavant ja parlarem de les passarel·les, però deixeu-me reivindicar la resta de corriols, ermites, camins i llocs amagats del Montsec, on val la pena, i molt, perdre’s durant uns dies.
Us deixo unes fotografies perquè us n’aneu fent a la idea.
Camí de El Feisá Torre de Viacamp Muralles de Finestres Ermita de Santa Quitèria