Btt Girona

Dos rius de Girona: El Llèmena i el Brugent

CARTOGRAFIA ICC

Dades de la ruta

Com arribar: Amer es troba a la C-63, entre Anglès i Olot.
Dificultat: Mitjana
Durada de l’etapa: 4 h
Distància total: 37 km
Ascens acumulat: 601m
Ruta en wikiloc: Les rutes d’Editorial Piolet, gràcies al nostre compte org, són navegables sense necessitat d’adquirir wikiloc premium.

La ruta

Mitjançant aquesta excursió unirem els rius Llèmena i Brugent per la  cadena muntanyosa que els separa. Sortim de l’antiga estació del carrilet d’Amer en direcció Olot, baixem a les instal·lacions de l’aigua Fonter, desprès de creuar el Brugent per un  pont sortim a la C-63 que resseguim uns 250 m, ens devíem a la dreta i comencem a pujar cap el castell d’Ases.

Abans d’arribar-hi ens desviem a l’esquerra, passem pel mas Les Tallades dels Rocs. El mas rep aquest nom perquè originàriament s’havia construït aprofitant una balma i havia estat famós a Amer per les seves síndries. De seguida tirem amunt per un camí/corriol (que faríem millor de baixada) i arribem al restaurant mas el Siubés.

Seguim les indicacions cap a Sant Esteve de Llèmena per un corriol tècnic enmig un bosc de castanyers (podríem visitar les ermites en runes de de la Mare de Déu de Bell-lloc i Sant Cebrià) fins la Gi-531, que seguim uns metres a la dreta. De seguida, comença la part més amable de l’excursió baixant per bona pista al costat del riu Llèmena i anem seguint el seu curs cara avall cap a Sant Martí de Llèmena.

Travessem la GI-531 un parell de vegades i anem a creuar el Llèmena per un pont de fusta. Remuntem fins la Gi-532 i seguim aquesta pista, passem Can Matas, Sant Climent d’Amer, i seguint baixant anem a buscar el Camí Voramera (vora el riu, vora Amer) i l’aiguabarreig del Brugent amb el Ter. Ens queda remuntar per aquest bucòlic camí fins l’estació del carrilet.

Xavier Carbonell Sanchez

Professor universitari i apassionat de la bicicleta de muntanya des de fa 30 anys. Ha publicat ressenyes de rutes a las revistes Vertex, Mountain Bike i Bike. Va col·laborar en la preparació del tram català del Meridià Verd. Responsable de la pàgina web: