Amb nens Lleida

El Congost de Mu. Per Ponts i Passarel·les

Dades de la ruta

Situació: Al Congost de Mu es pot accedir des d’Alòs de Balaguer o des de la presa de Camarasa que ho vam fer nosaltres. S’ha de deixar el cotxe just abans del Pont del Pastor, a la C-13 i accedir per una pista asfaltada(tancada al trànsit quan vam anar nosaltres).
Dificultat: Baixa
Duració de la sortida: 3 hores (amb parades).
Distància total: 11,24 km fins a la fi del Congost. Si es vol arribar fins a Alòs de Balaguer, haurem d’afegir 3,2 km (només d’anada).
Ascens acumulat: 297 m
Època recomanable: Qualsevol
Ruta en wikiloc: Les rutes d’Editorial Piolet, gràcies al nostre compte org,  són navegables sense necessitat d’adquirir wikiloc premium.

Entre Penalta i la Serra de la Carbonera, el Segre s’obre pas serpentejant per l’impressionant Congost de Mu. Bonica excursió que podem fer amb nens acostumats a caminar, prenen precaucions als trams més exposats. La ruta no té cap dificultat tècnica, i per la gent amb vertigen, la bona notícia és que jo en tinc (i molt) i vaig passar les passarel·les i els trams una mica aeris sense cap problema.

La ruta

El primer tram de l’excursió el vam fer per una pista asfaltada que discorreix al costat del Segre. Potser en algun moment és possible arribar fins a la presa en cotxe, però quan vam anar nosaltres, la pista estava tancada a l’entrada. Anem caminant i ens trobem amb plafons informatius sobre la construcció de la presa i amb el Campament de l’Illa, on vivien els dirigents de la central. També ens vam trobar amants de l’escalada, practicant a les parets que hi ha al costat de la pista.

Passada la confluència del Segre i la Noguera Pallaresa, arribem a la presa, allà trobem la passarel.la metàlica que puja enganxada a la roca. Potser perquè està molt a prop del conegut Congost de Montrebei o perquè vam ser matiners, vam trobar poca gent, tot i l’espectacularitat de l’indret.

Acabada la passarel·la, uns metres endavant ja veiem el pont penjant que creua el Segre.

Creuat el pont, comença la pujada, anem guanyant en altura i en vistes sobre l’imponent Congost.

Ens trobem un desviament cap al Mirador de Penalta. Nosaltres continuem cap a Alòs de Balaguer. Ara toca baixar tot el que hem pujat.

Gaudint del camí i les fantàstiques vistes, arribem a l’altra passarel·la, caminem encara alguns metres més, buscant una ombra un descansar i menjar alguna cosa, per agafar forces per la tornada.

Si voleu continuar fins a Alòs de Balaguer, heu de sumar uns 6 km a la ruta. Nosaltres a aquest punt ens van donar la volta, descobrint de nou el Congost des de la perspectiva contrària.

Recordeu que els nostres mapes els trobareu en paper i formats digitals a la nostra botiga.