Amb nens Tarragona

La Muntanya de Santa Bàrbara

a prop del cel

Aquí teniu la primera de les rutes de la nova guia: Terres de l’Ebre, a on el Josep Gironès ens proposa 15 rutes noves per conèixer aquestes terres.

Dades de la ruta

Com arribar-hi: La ruta s’inicia i s’acaba a Horta de Sant Joan, a uns 101 quilòmetres de Tarragona,
Dificultat: Baixa
Distància total: 3,1 km
Ascens acumulat: 404 m
Tipus de ruta: Circular
Ruta en wikiloc: Les rutes d’Editorial Piolet, gràcies al nostre compte org,  són navegables sense necessitat d’adquirir wikiloc premium.

Itinerari

Deixarem el cotxe a l’aparcament de l’antic convent de Sant Salvador a menys de dos quilòmetres d’Horta de Sant Joan.

Agafem un sender escortat per xiprers i passem al costat de les anomenades Roques del Cul, per la seva similitud amb les natges d’una persona. La ruta continua en ascens per la cova de Sant Salvador i les ruïnes de l’ermita de Sant Antoni.

Després de l’ermita el sender ens porta fins a un búnquer de la Guerra del 36, i des d’allà, sempre amunt, arribarem al cim de la muntanya de Santa Bàrbara, on trobarem les restes de l’ermita del mateix nom.

La tornada la farem passant per l’ermita de Sant Pau, un edifici molt ben conservat i l’església de la Mare de Déu dels Àngels.

Per acabar la ruta podem passejar pel nucli urbà d’Horta, on podrem contemplar un seguit d’edificis com la Casa Consistorial o l’Antic Hospital, i dinar en algun dels seus restaurants que ofereixen bon menjar.

Us ha agradat aquesta ruta? La trobareu a la nova guia de Terres de l’Ebre, amb 15 rutes més!!

Josep Gironès

Josep Gironès va nàixer a la Fatarella (la Terra Alta) el 14 d’abril de 1954. Al llarg de la seva vida ha estat activista social, sindical, polític, cultural i veïnal. A nivell literari, fins ara havia publicat dinou llibres, en els quals els principals referents són la història i les tradicions.
En l’apartat de novel·la històrica en destaquen: La cabana, premi Vila d’Ascó 2007, Cossetània edicions; El major tresor, Editorial Escua; Viure sense el meu fill, Editorial Meteora; Presidi major, Pagès editors, premi Fiter i Rossell de novel·la 2014; i La doble mort d’un anarquista, Pagès editors.
Així mateix, guanyà el Premi Rovira i Virgili de Memòries, biografies i autobiografies dels Premis Literaris Ciutat de Tarragona 2005, amb l’obra Planys de figuera blanca, i el Premi Sant Carles Borromeu 2008 de contes o narracions de Cercle de les Arts i les Lletres d’Andorra, amb el llibre: Cròniques de morts, vius i delicats.
En referència a les guies de senderisme, és autor de la Via Verda de la Terra Alta i Via Verda del Baix Ebre. (Antiga Val de Zafan), Escua edicions, i de Els camins ramaders de la Fatarella, Editorial Piolet.
I ara publica aquestes rutes a peu pel CAMP DE TARRAGONA i per les TERRES DE L’EBRE, unes guies que permeten accedir a espais ben bonics, de vegades curiosos i altres ben corprenedors.

Back To Top
El blog de Piolet

Utilizamos “cookies” propias y de terceros para elaborar información estadística y mostrarle publicidad, contenidos y servicios personalizados a través del análisis de su navegación. Si continúa navegando acepta su uso.

 

View more
Acepto
Declino