Amb nens Tarragona

El Gorg Negre del riu Gaià

i la seva llum especial

Aquí teniu la segona de les rutes que podeu trobar a la guia: El Camp de Tarragona – 15 rutes de senderisme per a persones grans i actives

Dades de la ruta

Com arribar-hi: La ruta s’inicia i s’acaba al poble de Querol, situat a 42 km de Tarragona.
Dificultat: Baixa
Distància total: 6,17 km
Ascens acumulat: 190 m
Tipus de ruta: Circular
Ruta en wikiloc: Les rutes d’Editorial Piolet, gràcies al nostre compte org,  són navegables sense necessitat d’adquirir wikiloc premium.

Itinerari

Si s’arriba a Querol des de Tarragona per la carretera C-37, es pot aparcar el cotxe a l’aparcament que es troba a l’esquerra. Començarem a caminar a la recerca del riu Gaià al que arribarem quan portem 1.800 m de camí.

Continuem caminant mentre el riu Gaià a la dreta ens fa de guia i ens encaminem a les ruïnes del molí de Querol. Trobem un indicador que assenyala la direcció del Gorg Negre, situat a un quilòmetre de distància. Més endavant tornem a creuar el riu Gaià, en aquest cas per sobre d’un pont de fusta de cinc cossos.

Trobem un nou indicador, el camí principal continua per travessar el riu Gaià a gual, mentre que per anar al Gorg Negre cal agafar el sender de l’esquerra. Visitar el Gorg Negre és una agradable experiència, on es té la sensació de trobar-se en un espai ben particular. La resclosa, del tot artificial, ajuda a mantenir un bon toll d’aigua que dóna personalitat a l’entorn.

La ruta retorna al lloc on hi ha el plafó informatiu quan es porten 4.200 m de camí, des d’on cal creuar el riu Gaià per sobre d’una passera ben llarga, sostinguda en la part central per dos pilars. Seguint la ruta, es troba a mà dreta l’Hort de les Salamandres, un hort tradicional ara acondicionat per afavorir un hàbitat adequat per a les salamandres i altres amfibis com granotes, tòtils i gripaus.

Quan es porten recorreguts uns 5.260 m es fa cap a un camí cimentat, per després arribar a la carretera C-37 i des d’aquí tornar a Querol. Aquesta ruta serà més plaent si es poden trobar algunes de les pastores o dels pastors que transiten amb els seus ramats pels herbatges de la zona. Si és així, hi haurà ocasió de conèixer dones i homes d’una qualitat humana excepcional, els quals treballen en una de les activitats més antigues i tradicionals de la humanitat.

Us ha agradat aquesta ruta? La trobareu a la guia de El Camp de Tarragona!!!

Josep Gironès

Josep Gironès va nàixer a la Fatarella (la Terra Alta) el 14 d’abril de 1954. Al llarg de la seva vida ha estat activista social, sindical, polític, cultural i veïnal. A nivell literari, fins ara havia publicat dinou llibres, en els quals els principals referents són la història i les tradicions.
En l’apartat de novel·la històrica en destaquen: La cabana, premi Vila d’Ascó 2007, Cossetània edicions; El major tresor, Editorial Escua; Viure sense el meu fill, Editorial Meteora; Presidi major, Pagès editors, premi Fiter i Rossell de novel·la 2014; i La doble mort d’un anarquista, Pagès editors.
Així mateix, guanyà el Premi Rovira i Virgili de Memòries, biografies i autobiografies dels Premis Literaris Ciutat de Tarragona 2005, amb l’obra Planys de figuera blanca, i el Premi Sant Carles Borromeu 2008 de contes o narracions de Cercle de les Arts i les Lletres d’Andorra, amb el llibre: Cròniques de morts, vius i delicats.
En referència a les guies de senderisme, és autor de la Via Verda de la Terra Alta i Via Verda del Baix Ebre. (Antiga Val de Zafan), Escua edicions, i de Els camins ramaders de la Fatarella, Editorial Piolet.
I ara publica aquestes rutes a peu pel CAMP DE TARRAGONA i per les TERRES DE L’EBRE, unes guies que permeten accedir a espais ben bonics, de vegades curiosos i altres ben corprenedors.

Back To Top
El blog de Piolet

Utilizamos “cookies” propias y de terceros para elaborar información estadística y mostrarle publicidad, contenidos y servicios personalizados a través del análisis de su navegación. Si continúa navegando acepta su uso.

 

View more
Acepto
Declino