Amb nens Galícia

Senderisme a la Costa da Morte

El Far de Laxe

Una visita a la Costa da Morte, situada en el nord-oest del litoral gallec no us deixarà indiferents. Els seus paisatges agrestos, les seves impressionants i solitàries platges, els seus fars, la seva gastronomia… Fisterra, la fi del món per als romans i final del Camí de Sant Jaume i un llarg etcètera que sens dubte mereixen una escapada.

Far de Cabo Vilán (Camariñas)

Si parlem de senderisme, la Costa da Morte podem recórrer-la pel Camiño dos Faros, una ruta de 200 km que uneix Malpica amb Fisterra. Nosaltres vam fer una ruta molt més modesta però molt bonica al poble que vam pendre com a base de la nostra estada: Laxe.

Platja de Laxe

Dades de la ruta

Situació: Laxe és una parròquia de la província d’A Coruña situada al centre de la Costa da Morte.
Dificultat: Fàcil.
Durada de la sortida: 1 h 15 min.
Distància total: 4,29 km
Ascens acumulat: 92 m
Observacions: El sender està senyalitzat com a PR-G 70. Nosaltres només vam fer el vessant oest del Monte da Insua. El PR dona la volta a tota la muntanya.
Ruta en wikiloc: Les rutes d’Editorial Piolet, gràcies al nostre compte org,  són navegables sense necessitat d’adquirir wikiloc premium.

La ruta

Sortim dels Apartamentos VIDA Mar de Laxe, on ens vam allotjar (i recomanem, fantàstica relació qualitat-preu) i ens dirigim cap a l’església de Santa María de la Atalaya, declarada Bé d’Interès Cultural per la Xunta de Galícia.

Continuem caminant mentre deixem enrere les últimes cases de Laxe. En arribar a un encreuament ens dirigim cap a l’esquerra, a la recerca de la Praia dos Cristais (Platja dels Cristalls). Els cristalls procedeixen d’un antic abocador situat en la zona. La mar s’ha encarregat de polir-los i arrossegar-los fins a la riba d’aquesta petita platja, és curiós continuar comprovant com la naturalesa ens retorna allò que li tirem.

Praia dos Cristais

Imaginem que abans hi hauria molts més cristalls, però novament l’acció de l’home, ha fet que ja quedin pocs dels cristalls que li donen nom. Encara que agafar-los estigui prohibit , tal com indica el cartell allí situat

Seguim el sender fins a arribar a la Pedra dos Namorados i la Furna da Espuma. Els dies que el vent bufa amb força, l’aigua del mar es converteix en escuma.

Continuem pujant pel vessant de la muntanya fins a arribar al far, pel camí ens meravellem amb les vistes dels penya-segats, la mar, i la bucòlica estampa d’un pescador.

Arribem al far i ens dirigim cap a l’estàtua “A Espera” en honor als nàufrags i les seves famílies. Parem una estona a descansar i contemplar com el sol va baixant a l’horitzó.

Des d’allà emprenem la baixada per una pista d’asfalt (des del far teniu l’opció de continuar pel PR i donar la volta sencera a la muntanya), a més de cavalls pasturant, vam gaudir d’una de les postes del sol més boniques de les moltes que van veure a la Costa da Morte.