Tarragona

El Pont del Diable

i els masos del voltant

Aquí teniu un altre de les rutes que podeu trobar a la guia: El Camp de Tarragona – 15 rutes de senderisme per a persones grans i actives

Dades de la ruta

Com arribar-hi: La ruta s’inicia i s’acaba en un punt de la carretera que va des de Tarragona a Santes Creus, la TP-2031, en el primer camí que hi ha a l’esquerra a partir del quilòmetre 4, abans d’enfilar la recta del mas de Pastor i arribar a una benzinera.
Dificultat: Baixa. Encara que es recomana a les persones que tinguin vertigen que s’abstinguin de passar per sobre del Pont del Diable.
Distància total: 8,2
Ascens acumulat: 159 m
Tipus de ruta: Circular
Ruta en wikiloc: Les rutes d’Editorial Piolet, gràcies al nostre compte org,  són navegables sense necessitat d’adquirir wikiloc premium.

Itinerari

Després d’aparcar el vehicle, s’agafa el camí del mas de Pastor que, si bé s’inicia en direcció sud-oest, aviat gira en direcció nord-oest. La ruta segueix a continuació pel camí de la Closa o del mas de Granell, que és ample i en alguns tram té a la dreta un mur de pedra seca. Continuem fins a arribar a la font d’en Garrot, un element que en el segle passat propicià un espai lúdic i romàntic.

En abandonar aquest espai, la ruta arriba al mas d’en Garrot. Als dos quilòmetres de la sortida hi ha plantada l’Alzina del mas d’en Garrot, un arbre monumental que, amb la seva presència, ens explica el respecte gairebé reverencial que alguns propietaris tenien per aquesta mena d’arbres.

Continuem la nostra ruta per arribar al celler del mas dels Arcs. El mas dels Arcs també se’l coneix com el mas de l’Àngel i queda dintre del Parc Ecohistòric del Pont del Diable.

Des del mas dels Arcs surt un camí en direcció sud-oest i, als 3.200 m, hi ha un indicador que assenyala: Pont del Diable PR C15. Cal seguir-lo. Anirem a trobar la Caseta del Guàrdia, acondicionada com a centre d’atenció als visitants. Allà s’ofereixen un seguit d’opcions per visitar l’entorn del Pont del Diable. Una consisteix en baixar per unes escales de pedra i caminar uns cent metres en direcció est, a la recerca del canal del Pont del Diable que permet passar-hi per sobre. És tota una experiència!

Després de travessar l’aqüeducte, des de la banda sud del monument cal seguir el sender de la dreta, el mateix que porta inicialment a una plataforma de fusta que fa de talaia. Continuem la nostra ruta cap al mas d’en Granell. Fem cap al camí de la Closa i arribem al ja conegut mas del Pastor. Des d’allà es continua fins retornar al punt de sortida de l’excursió.

Us ha agradat aquesta ruta? La trobareu a la nova guia de El Camp de Tarragona!!!

Josep Gironès

Josep Gironès va nàixer a la Fatarella (la Terra Alta) el 14 d’abril de 1954. Al llarg de la seva vida ha estat activista social, sindical, polític, cultural i veïnal. A nivell literari, fins ara havia publicat dinou llibres, en els quals els principals referents són la història i les tradicions.
En l’apartat de novel·la històrica en destaquen: La cabana, premi Vila d’Ascó 2007, Cossetània edicions; El major tresor, Editorial Escua; Viure sense el meu fill, Editorial Meteora; Presidi major, Pagès editors, premi Fiter i Rossell de novel·la 2014; i La doble mort d’un anarquista, Pagès editors.
Així mateix, guanyà el Premi Rovira i Virgili de Memòries, biografies i autobiografies dels Premis Literaris Ciutat de Tarragona 2005, amb l’obra Planys de figuera blanca, i el Premi Sant Carles Borromeu 2008 de contes o narracions de Cercle de les Arts i les Lletres d’Andorra, amb el llibre: Cròniques de morts, vius i delicats.
En referència a les guies de senderisme, és autor de la Via Verda de la Terra Alta i Via Verda del Baix Ebre. (Antiga Val de Zafan), Escua edicions, i de Els camins ramaders de la Fatarella, Editorial Piolet.
I ara publica aquestes rutes a peu pel CAMP DE TARRAGONA i per les TERRES DE L’EBRE, unes guies que permeten accedir a espais ben bonics, de vegades curiosos i altres ben corprenedors.