Tarragona

Els Estrets d’Arnes

Un paradís natural de bon passejar

Avui us presentem la primera ruta que trobareu a la guia: Terres de l’Ebre – 15 rutes de senderisme per a persones grans i actives

Dades de la ruta

Com arribar-hi: Arnes es un municipi de la Terra Alta al que arribarem per la T-333.
Dificultat: Baixa
Durada de la sortida: 2h 30 min
Distància total: 6,3 km
Ascens acumulat: 142 m
Tipus de ruta: Lineal
Ruta en wikiloc: Les rutes d’Editorial Piolet, gràcies al nostre compte org,  són navegables sense necessitat d’adquirir wikiloc premium.

Itinerari

Per arribar al punt d’inici de la ruta a peu, des de l’escola la Miranda cal agafar el camí que va en direcció sud-est fins trobar l’aparcament on deixarem el cotxe.

Casa consistorial. Arnes

Al sud de l’aparcament agafarem el sender que passa per sobre d’una conducció d’aigua soterrada. Ben aviat les Moles dels Biarnets destaquen a l’esquerra, mentre el riu dels Estrets es veu abaix, a la dreta. Més endavant apareix el Toll Blau, una gran cadolla amb aigua de color verd fosc. Aquest espai és l’únic de l’entorn en el qual està permés banyar-s’hi.

La ruta entra en els dominis dels Estrets, tal com ho anuncia oportunament un cartell. Mentre avancem podem contemplar les Cadolles de Magí, la Mola de Guasc i el Ventador.

Continuem caminant mentre la la conjunció del cel blau, les roques, la vegetació i l’aigua formen un conjunt deliciós i agradable. Trobem unes escales i trenta metres més enllà uns cartells anuncien el final del tram dels Estrets.

Trobem una senyalització i una bifurcació. Aleshores la ruta gira cap a l’esquerra, a la recerca del mas de Lliberós. Des d’aquesta masia surt un sender que travessa un barranc per un pontet. Continuem fins enllaçar amb el PR-C 185. Arribem a l’aparcament de Lliberós amb panells informatius de la zona.

La ruta continua pel camí ample que va en direcció oest per acabar retornant a la zona dels Estrets. Ja se sap que els recorreguts s’organitzen de forma circular, per tal de no haver de passar pel mateix lloc dues vegades. D’aquesta forma es pot veure i recórrer més territori, i el trajecte no resulta repetitiu. En el cas de la ruta dels Estrets d’Arnes s’ha pres l’opció de passar per la part de camí més propera al riu dels Estrets d’anada i de tornada, ja que en tots dos casos la visió resulta ben diferent.

Us ha agradat aquesta ruta? La trobareu a la nova guia de Terres de l’Ebre!!!

Josep Gironès

Josep Gironès va nàixer a la Fatarella (la Terra Alta) el 14 d’abril de 1954. Al llarg de la seva vida ha estat activista social, sindical, polític, cultural i veïnal. A nivell literari, fins ara havia publicat dinou llibres, en els quals els principals referents són la història i les tradicions.
En l’apartat de novel·la històrica en destaquen: La cabana, premi Vila d’Ascó 2007, Cossetània edicions; El major tresor, Editorial Escua; Viure sense el meu fill, Editorial Meteora; Presidi major, Pagès editors, premi Fiter i Rossell de novel·la 2014; i La doble mort d’un anarquista, Pagès editors.
Així mateix, guanyà el Premi Rovira i Virgili de Memòries, biografies i autobiografies dels Premis Literaris Ciutat de Tarragona 2005, amb l’obra Planys de figuera blanca, i el Premi Sant Carles Borromeu 2008 de contes o narracions de Cercle de les Arts i les Lletres d’Andorra, amb el llibre: Cròniques de morts, vius i delicats.
En referència a les guies de senderisme, és autor de la Via Verda de la Terra Alta i Via Verda del Baix Ebre. (Antiga Val de Zafan), Escua edicions, i de Els camins ramaders de la Fatarella, Editorial Piolet.
I ara publica aquestes rutes a peu pel CAMP DE TARRAGONA i per les TERRES DE L’EBRE, unes guies que permeten accedir a espais ben bonics, de vegades curiosos i altres ben corprenedors.