Monumentalitat a tocar del cel

Avui us presentem la primera ruta que trobareu a la guia: El Camp de Tarragona – 15 rutes de senderisme per a persones grans i actives
Dades de la ruta
Com arribar-hi: A Duesaigües punt de partida i arribada de la ruta s’arriba per la carretera T-313.
Dificultat: Baixa
Distància total: 8,4 km
Ascens acumulat: 433 m
Tipus de ruta: Circular
Ruta en wikiloc: Les rutes d’Editorial Piolet, gràcies al nostre compte org, són navegables sense necessitat d’adquirir wikiloc premium.
Itinerari
La ruta comença a l’inici del camí Ral o camí Vell de l’Argentera. El camí avança fins a arribar a l’Argentera abans dels dos kilòmetres de ruta.

A la banda sud de l’Argentera trobem els indicadors del camí del Castell d’Escornalbou denominat camí dels Frares. Aquest camí, amb força pendís, convida a transitar-lo poc a poc, cosa que permet recrear-se en el paviment empedrat, els graons, la vegetació i el paisatge.

Al capdamunt del camí es troba la zona d’aparcament del castell-monestir d’Escornalbou, equipada amb panells informatius i serveis. Deixem per més endavant la visita al recinte i ens encaminem en direcció sud, a la recerca del cartell que indica l’inici del camí de l’Hort dels Frares. El camí ens permetrà veure una bona part de la comarca del Baix Camp; passarem a tocar de diverses meravelles naturals, com balmes que sembles esponges, algunes de les quals inspiraren l’arquitecte Antoni Gaudí i pujarem fins l’ermita de Santa Bàrbara per contemplar un paisatge inmens.
Després de visitar l’ermita, podem accedir a les depèndencies del castell-monestir d’Escornalbou i demanar una visita guiada.
De retorn a Duesaigües cal seguir la carretera TP-3211. A l’alçada del coll dels Pins Bens, continuem per un camí ben condicionat amb formigó que segueix el PR-C 28; més endavant es pot deixar per continuar per un camí de terra ben conservat que enllaça amb el camí Ral, i aquest amb la carretera T-343. Abans d’abandonar Duesaigües es pot anar al pont llarg del ferrocarril, el qual es pot recórrer per sobre de la primera línia d’arcs i per les obertures que queden entre els pilars. És una experiència singular!
Us ha agradat aquesta ruta? La trobareu a la nova guia de El Camp de Tarragona!!!
