Amb nens Barcelona

La Font d’Horta

El lloc més exuberant del Parc de Foix

La Font d’Horta està amagada com ho estan les bruixes i tots els animalons mitològics. És una font amagada per un alzinar consolidat, amb exemplars de gran port, i en un lloc obac i fresc, fins i tot a l’estiu

Dades de la ruta

Com arribar-hi: Entre la carretera de Castellet i Clariana, més a prop de Castellet, neix una pista que dóna servei a la Urbanització Llac del Foix. Aquesta urbanització no es va desenvolupar de tot i només hi ha uns quants carrers. Aparcarem al primer lloc que trobarem.
Dificultat: Baixa
Durada de la sortida: 2 hores
Distància total: 4,64 km
Ascens acumulat: 151 m
Tipus de ruta: Circular
Tipus de camí: Corriol i pistes
Ruta en wikiloc:
Les rutes d’Editorial Piolet, gràcies al nostre compte org,  són navegables sense necessitat d’adquirir wikiloc premium.

Itinerari

Sortim de les primeres cases buscant un carrer sense asfaltar i amb marques de SL que va a l’esquerra i va a parar a una bifurcació, on triarem la dreta. A pocs metres trenquem cap a l’esquerra a la cruïlla i ens acostem a la ribera de l’embassament del Foix. Allà girem a mà dreta i fem un recorregut que va vora l’aigua.

Arribarem a una cruïlla i girarem a l’esquerra per atansar-nos a Cal Bladet, també conegut com a Cal Guineu, un mas molt bonic. Girem a la dreta i immediatament deixem aquest carrer per girar a l’esquerra i afrontar una pujada sota el bosc. El camí és ample i es bifurca més endavant. Cal seguir recte, pujant encara més fins a arribar vora una pista asfaltada. Girem a la dreta i ens situem al costat del Mas de la Creu.

Tornem a girar cap a la dreta, caminant per una pista asfaltada fins a la cruïlla amb el GR92.5, on girem a l’esquerra saltant una cadena. Caminem primer per un camí, però de seguida fem via en baixada per un corriolet. Trisquem per un bosc obac i frondós, sempre atents a les marques del GR, ja que sovintegen les bifurcacions i altres senders menors.

Hem d’anar baixant fins al trencall de la Font d’Horta. Està a l’esquerra, prop del sender. La visitem i tornem al sender baixant a la pista d’accés a la urbanització (hi ha unes escales). Girem a mà dreta per accedir al punt de partida.

Acabem de publicar la segona edició d’aquest mapa!! com sempre el trobareu a la nostra botiga, en paper i formats digitals. Als subscriptors del blog us arribarà un correu amb un descompte especial que podreu gaudir durant el mes d’agost!

El blog marxa de vacances!! Esperem que tingueu un bon estiu ple de muntanyes. Tornem al setembre amb noves rutes!

Juan Carlos Borrego Perez

Ha publicat un grapat de guies excursionistes, com ara L'Ordal i la Depressió Penedesenca (Piolet, 2005), Espais de la Batalla de l'Ebre (Piolet, 2020 2a Ed.), Les Romeries de la Terra Alta (Piolet, 2015), Personatges Llegendaris de les Terres de l'Ebre (Piolet, 2018), A peu pels Castells del Penedès (Cossetània Edicions, 2010), Sierra Nevada (Alpina, 2010) i Moncayo (Alpina, 2011), entre d'altres. També ha publicat llibres de cuina i llegendes, i un trio de novel·les, Cafè amb Sal (Pagès Editors, 2009, Premi Ciutat de Mollerussa), Brut Nature (Piolet, 2013) i El Sostre d'Ombra, (Pagès Editors, 2015)