Lleida

Un Tomb per Tartareu

Març 2021. Aquesta ruta queda temporalment suspesa. S’està construint un centre d’observació d’aus rapinyaires que impossiblita el pas per la ruta actual. Quedem a l’espera que el Consell Comarcal ens comuniqui per a on es farà el desviament del camí.

Dades de la ruta

Situació: Des de Balaguer es puja en direcció Àger fins a arribar al trencall d’Ós de Balaguer. Al primer carrer del poble agafem el carrer de la dreta que es converteix en la carretera de Tartareu
Dificultat: Baixa
Duració de la sortida: 3 h
Distància total: 9 km
Ascens acumulat: 304 m
Època recomanable: Qualsevol.
Ruta en wikiloc: Les rutes d’Editorial Piolet, gràcies al nostre compte org,  són navegables sense necessitat d’adquirir wikiloc premium.

La ruta

Sortirem de l’aparcament de la bàscula del poble i ens dirigim cap als afores, a la recerca de la carretera de l’Alberola (NO). Al poc de sortir del poble ens trobarem a un enforcall de camins i pistes. Seguim cap al nord (dreta), pel Camí d’Espinau, per una bonica i estreta vall, una mena de clotada encaixada entre les Serres de les Belles i la de la Malera. Quan arribem a la cruïlla del Corral de Canut, girem a mà dreta fins a una propera cruïlla on ens decidir pel camí del sud, en direcció a la Serra de la Malera.

Caminem per una pista ampla, en ascens. Conforme ens acosta al cim de la Malera es fa fent més estreta, fins al punt que es transforma en un corriol que baixa pel cantó est de la serra.
Començarem el descens a l’altra banda d’un camp d’ametllers, on hi ha un mas en ruïnes. Ens trobarem un sender que va a l’esquerra, cap al cim, però anirem baixant fins a una bifurcació on triarem l’esquerra per arribar al Tartareu i el punt de partida

Si teniu temps apropeu-vos fins al Monestir de les Avellanes. Una antiga abadia del segle XII, on podeu fer una visita guiada o gaudir del seu restaurant i la seva hostatgeria monàstica.

I si esteu per la zona el darrer cap de setmana d’abril, passeu-vos per Os de Balaguer per sentir repicar les campanes a la trobada de campaners que es fa des del 1987.

Com sempre, us deixem la nostre recomanació

Juan Carlos Borrego Perez

Ha publicat un grapat de guies excursionistes, com ara L'Ordal i la Depressió Penedesenca (Piolet, 2005), Espais de la Batalla de l'Ebre (Piolet, 2020 2a Ed.), Les Romeries de la Terra Alta (Piolet, 2015), Personatges Llegendaris de les Terres de l'Ebre (Piolet, 2018), A peu pels Castells del Penedès (Cossetània Edicions, 2010), Sierra Nevada (Alpina, 2010) i Moncayo (Alpina, 2011), entre d'altres. També ha publicat llibres de cuina i llegendes, i un trio de novel·les, Cafè amb Sal (Pagès Editors, 2009, Premi Ciutat de Mollerussa), Brut Nature (Piolet, 2013) i El Sostre d'Ombra, (Pagès Editors, 2015)

2 thoughts on “Un Tomb per Tartareu

1. Excursió sense gaire o cap interès excursionista. Molta pista, pocas o quasi nul·les vistes fins a la darrera tercera part de la excussió on seguint el track et trobes tallat per una valla metàl·lica de nova implantació en finque privada segons els cartells ¿?.

1. Bon dia,
      Moltes gràcies per avisar-nos de la tanca que talla el camí. Ens hem ficat amb contacte amb l’Ajuntament i ens han dit que estaven habilitant l’espai per fer un observatori d’aus rapinyaries. Gràcies a comentaris com el seu, trobem incidències que d’altra manera serien molt difícils o impossibles de detectar. Sentim que no li hagi agradat la ruta, esperem que si fa una altra ruta del nostre blog, sigui del seu gust!