Barcelona

Un tomb per Talamanca

Rieres, torres, pinedes i alzines al voltant d’un poble amb castell

Dades de la ruta

Situació: Talamanca està comunicat amb la BV-1221 entre Terrassa i Navarcles, més a prop d’aquesta última població, amb sortida amb la A-16 i la C-25
Dificultat: Mitjana
Durada de la sortida: 3 h 30 min
Distància total: 13,97 km
Ascens acumulat: 417 m
Ruta en wikiloc: Les rutes d’Editorial Piolet, gràcies al nostre compte org,  són navegables sense necessitat d’adquirir wikiloc premium.

Sortirem des de la porta del castell de Talamanca, orientada a Montserrat. Hem de prendre el carrer del Castell en direcció el poble. Arribats a la plaça de l’Església girarem a mà esquerra per apropar-nos al castell.

Arrambats pel costat nord del cingle del castell caminem fins als final de la muralla, on comença un camí marcat amb fites de l’SL-C-58. L’agafem en direcció la Bassa del Cardona i el Molí del Menut, en clara baixada.

En un revolt girarem a mà dreta per anar davallant amb més fermesa encara, dibuixant ziga-zagues. Hem de creuar un barranc sota un bosc. A una bifurcació amb ciment l’SL ens fa anar cap a l’esquerra per situar-nos davant del Molí del Morrut, a l’altra banda de la riera de Talamanca (30 min). Per creuar-la hi ha una passera de fusta. Nosaltres continuarem per la dreta, cap a la Sínia de Can Valls. Hem de travessar a gual la riera per fer uns metres plans. A l’alçada d’una represa trobem una bifurcació. Ens decantem per l’esquerra, una pista que ens allunya del curs fluvial per guanyar alçada i vistes de Talamanca.

A la pineda descobrirem com l’SL marxa cap a la dreta (50 min) entrant en un corriol que discorre per damunt de l’engorjat d’un torrent dels Gobians, on hi ha el salt del mateix nom. Seguim recte, abandonant l’SL.

El camí fa cap a llevant, tot transitant per damunt d’una lleixa entre dues barrancades: el torrent de la font dels Pets i el del Molí del Morrut.

Trobarem una bifurcació en un revolt i seguirem per la dreta, passant arran d’una barraca de pedra seca. Hem d’anar pujant fins a un nou encreuament de camins. Seguirem per la dreta, pel camí més fressat.

En un revolt obtindrem una excel·lent vista del Munt. Aviat serem a la carena de Mussarra. La masia l’haurem vista un xic abans d’arribar-hi. A la carena ens espera una línia elèctrica i un torre (1h 50 min), a banda de vistes del Montseny i els turons del Moianès. Girem a mà dreta.

Mentre caminem trobarem una barana que protegeix una bassa. Serà abans de passar a 25 metres del cim del Lligabosses (2h 10 min). Poc després, i ja en plena baixada, farem uns retombs, preludi d’un trencall dretà que hem d’agafar (2h 15 min). L’identificarem perquè té el pis de roca viva. Aquest trencall, a més, és una drecera curta que entronca amb el camí de baixada cap a la riera de Talamanca (dreta) i la cruïlla de la carena (esquerra) per on hem vingut. Continuarem per la dreta, davallant per una pista forestal ampla, amb nombrosos roures.

Passarem a gual el torrent de la Devesa (2h 45 min) per arribar a la riera de Talamanca (2h 50 min), que salvem per pujar a una propera cruïlla, on girarem a mà dreta. Ara la riera és el nostre referent, enclotada al nostre costat. Per tant refusarem el següent trencall (esquerra), una rampa pujadora.

Hem d’arribar a una bifurcació (3h 10 min). Triarem l’esquerra per tot seguit travessar la riera. El nou pas fluvial mena a una cruïlla. Girem a mà esquerra i comencem a pujar cap a Talamanca, deixant a la dreta un transformador elèctric.

Toca remuntar, amb el guiatge de les fites de l’SL d’abans. Atenció! Al poc hem d’observar el trencall esquerrà cap al Fornot. És un corriol que ignorarem per acostar-nos a una propera cruïlla, on ara sí girarem a mà esquerra. Pujant arribarem a la font de Talamanca, amb un exemplar d’acer negundo. Entrarem al poble pel carrer de la Font. Llavors buscarem el punt de partida (N) resseguint els bonics carrerons del nucli antic

Per descobrir el Moianès caminant o en bicicleta aquí teniu l’eina perfecta!

Juan Carlos Borrego Perez

Ha publicat un grapat de guies excursionistes, com ara L'Ordal i la Depressió Penedesenca (Piolet, 2005), Espais de la Batalla de l'Ebre (Piolet, 2020 2a Ed.), Les Romeries de la Terra Alta (Piolet, 2015), Personatges Llegendaris de les Terres de l'Ebre (Piolet, 2018), A peu pels Castells del Penedès (Cossetània Edicions, 2010), Sierra Nevada (Alpina, 2010) i Moncayo (Alpina, 2011), entre d'altres. També ha publicat llibres de cuina i llegendes, i un trio de novel·les, Cafè amb Sal (Pagès Editors, 2009, Premi Ciutat de Mollerussa), Brut Nature (Piolet, 2013) i El Sostre d'Ombra, (Pagès Editors, 2015)

http://incola85.blogspot.com
Back To Top
El blog de Piolet

Utilizamos “cookies” propias y de terceros para elaborar información estadística y mostrarle publicidad, contenidos y servicios personalizados a través del análisis de su navegación. Si continúa navegando acepta su uso.

 

View more
Acepto
Declino